Tips om meer te gaan sporten

Steeds meer beroepen worden zittend uitgevoerd, de stappenteller is voor de meeste mensen een bekende app om erbij te pakken wanneer er eigenlijk niet genoeg bewogen wordt. Ook wordt er steeds meer gesport, maar dat kan soms een stuk lastiger zijn dan je zelf denkt. Het is in het begin namelijk altijd zwaar, en dat maakt de drempel om door te gaan alleen maar hoger. Wat aan de andere kant ook jammer is, want sporten kan een hele fijne uitlaatklep zijn als je op een dag weinig hebt bewogen. Daarom zijn hier een paar tips voor bij het beginnen met sporten.

Mindset

Het klinkt cliché maar met je gedachten kun je je gedrag ontzettend goed aansturen. Je hebt vaak niet door hoe je gedachtes je gedrag beïnvloeden, maar dit is wel degelijk het geval. Dit betekent ook dat wanneer je je gedachtes veranderd, je ook verschil zal merken in je handelen. Met het sporten zit dat vooral in de manier waarop je kijkt naar de dingen die je al hebt gedaan. Met het sporten heb je vaak een strenge stem in je hoofd, je hebt er voor gekozen om te gaan bewegen en je wilt dat daar iets tegenover staat, bijvoorbeeld een hele goede prestatie. Maar werkt eigenlijk heel erg tegen jezelf. Het is veel beter om niet bezig te zijn met wat je niet hebt gekund, maar wel naar wat je wel hebt gedaan. Straf jezelf niet als je niet zo lang hebt hard gelopen, beloon jezelf omdat je wel de deur uit bent gegaan.

Stel kleine doelen

Daarbij passen kleine doelen heel goed. Natuurlijk kan het heel goed werken om een lange termijn doel te hebben, maar kleine doelen onderweg naar het grote doel zijn een stuk belangrijker. Immers kan je op die manier veel bewuster bezig zijn met de vooruitgang. Als je dit niet ziet, heb je al snel het gevoel dat je niets opschiet maar vaak is niets minder waar. Als je regelmatig sport, is er altijd wel ergens vooruitgang. Laat dat zien aan jezelf

Pas je dieet aan

Voeding speelt ook een grote rol, maar het belangrijkste is, is dat je relatief gezond eet. Om jezelf te helpen bij het sporten kan je proteine kopen, of creatine. Dit zijn vooral hulpmiddelen voor bij het sporten, met name bedoelt voor je spieren.

Houd een dagboek bij

Houd bij wat je hebt gedaan, en je zult zien dat er altijd vooruitgang is, ook al voel je dat niet op het moment zelf. Hierdoor blijf je beter gemotiveerd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *